AZ ALKOTÓ SZÁNDÉK DICSÉRETE - Szujó Norbert blogja

RANDOMKULT

RANDOMKULT - Énképtár 1. rész

Interjú Vig József grafikussal

2016. szeptember 13. - Szujó Norbert

rke.png

jvig.jpgA RANDOMKULT - Énképtár egy interjúsorozat, amelyben alkotókat, művészeket, kulturális tevékenységek mozgatórugóit, alkotói csoportok alapítóit, összefogóit kérdezek életükről, munkásságukról, a kultúráról és a művészetről alkotott véleményükről, világnézetükről.

A sorozat első részében Vig József grafikus, alkalmazott grafikus ismerősömnek tettem fel kérdéseket.

A JOSEPH VIG CREATIVE ART HONLAPJA

FACEBOOK

 

 

RANDOMKULT: LÉGY SZÍVES, MUTATKOZZ BE PÁR SZÓBAN AZ OLVASÓKNAK! A MŰVÉSZET MELY TERÜLETÉN MOZOGSZ OTTHONOSAN? MIKOR KEZDTÉL ALKOTNI, MILYEN INDÍTTATÁSBÓL?

VIG JÓZSEF:
Üdvözlök minden kedves olvasót!
A nevem Vig József és 1984. februárjában láttam meg először a napvilágot. Vácon/Vácott születtem (kinek hogy tetszik). Jelenleg Jászalsószentgyörgyön élek ahonnét egy jászberényi grafikai-dekorációs stúdióba járok be nap mint nap dolgozni. A főállásom mellett saját vállalkozásba kezdtem, mint grafikus, tervező, író, gondolkodó. A művészetek területén vezérvonal mindenképpen a kézi grafika, azon belül is a karaktertervezés és az illusztratív ábrázolás. Ezek az irányok leginkább gyermekkoromból származnak, amikor is ha tehettem rajzfilmeket, filmeket néztem, képregényeket olvastam, majd ezekből próbáltam lerajzolni azokat a figurákat, amelyek számomra példaértékűek voltak vagy csupán megihlették a fantáziámat.
RANDOMKULT: MIT JELENT SZÁMODRA A MŰVÉSZET? HOGYAN JELENIK EZ MEG MUNKÁSSÁGODBAN? MIT AKARSZ KIFEJEZNI ALKOTÁSAIDDAL, MILYEN LÁTÁSMÓDDAL ÁLLSZ HOZZÁ AZ ALKOTÁSHOZ?

 

VIG: A művészet számomra egyértelműen az önkifejezés és az önmegvalósítás eszköze. Igen tág és összetett fogalomrendszer, hiszen szinte bármiből lehet művészetet kreálni és mindenkinek mást jelent. Az én esetemben az egyéniség kifejezőeszköze. Minden emberben van egyfajta vágy afelé az érzés felé, hogy olyasvalamit mutasson meg magából, amire úgy érzi csakis ő egyedül képes. Van egy jó hírem. Ezek a lehetőségek léteznek és nagyszerűen lehet formálni, ha az ember keres-kutat és energiát időt nem kímélve megtalálja azokat a dolgokat, amiket igazán szeret és akar csinálni. A művészet tehát nem egy elvont fogalom, amit csak a művészek értenek...ez már paradoxon lenne.

A Művészet maga az élet abban a formájában, ahogyan mi emberek teljesen eredeti és hiteles gondolatainkkal tettekké formáljuk az érzéseinket s ezzel megvalósítjuk azt, amit akarunk. Erre bárki képes, akinek vannak céljai.

 

Ezek a gondolatok úgy jelennek meg a munkásságomban, hogy folyton tervezek. Szinte megállás nélkül valami újításon jár az agyam és próbálom a tőlem telhető leghatékonyabban megvalósítani. Igen sokat foglalkozom a megérzéseimmel, amelyek gyakran megjelenik az alkotás folyamatában. Leginkább azzal tudnám példázni ezt, hogy ha már bizonyos formát, alakot, bármi egyebet egyszer megrajzoltam, azután emlékezetből szinte teljesen vissza tudom idézni újra és ugyanúgy megalkotni, akkor is, ha nincs előttem maga a példa. Ezt én intuitív grafikának hívom vagy intuitív művészetnek. Valahogy úgy is mondhatnám, hogy nem feltétlenül van szükségem folyamatos gyakorlásra, hogy valamit megalkossak. Elég olykor egy egy impulzus, benyomás vagy határozott elképzelés. Az alkotásaimmal egy olyan világot szeretnék kifejezni, ami tele van spiritualitással. A spiritualitást úgy értem, mint spirituszt, ötleteket, emelkedett gondolatokat.

Azzal, amit csinálok szeretnék olyan érzéseket felébreszteni az emberekben, amiket a hétköznapi monotonitás és kollektív médiaprogramozás elfeledtet. Ilyenek a meglepetés, felszabadulás, elmélyülés, inspiráció, akaraterő, motiváltság érzése és még sorolhatnám.

 

Így nagyjából az utolsó mondataimmal átmenetet is képeztünk a következő kérdésedre. Szóval a látásmód. Fontos, hogy nyitottan álljunk a dolgokhoz és soha ne felejtsük el: Mindig akadnak nálunk tapasztaltabbak, akiktől lehet tanulni, ezért sose elégedjünk meg azzal a tudással, amivel rendelkezünk, hiszen az élet és a művészet célja a fejlődés, a haladás. Minden egyes új ötlet megvalósításával többek leszünk önmagunknál és ha így járjuk az utunkat, egy fokkal jobbá tesszük a világunkat is. Úgy érzem ez a látásmód vezérel a leginkább és ez az, ami majd egyszer megváltoztat mindent, ami körülöttünk, de leginkább bennünk van...

RANDOMKULT: EZEK NAGYON KOMOLY, HATÁROZOTTSÁGOT MUTATÓ SZAVAK. EZZEL EGYÜTT MŰVEID JELENTŐS RÉSZE NEM NÉLKÜLÖZHETI A HUMOROS, KÖNNYED LÁTÁSMÓDOT. GONDOLOK ITT A VICCES KÉPSOROKRA, DE FŐLEG A (GONDOLOM, LEGINKÁBB MEGRENDELÉSRE KÉSZÜLŐ) KARIKATÚRÁKRA! EZ UTÓBBIAK GRAFIKUSI TEVÉKENYSÉGED EGYIK HANGSÚLYOS RÉSZÉT KÉPEZIK. MENNYIBEN KELL MÁSKÉPP HOZZÁÁLLNI EZEKHEZ A MŰVEKHEZ AZ ALKOTÁSI FOLYAMAT SORÁN? HOGYAN JELENIK MEG A HUMOR A KÉPEIDEN?

ajron_web.jpgVIG: Nos igen! A határozottság fontos szempont és valamiképp a műveimben megbúvó, vagy épp' kiteljesedő humor alapját is képezi. Hogy miért, az egyszerű: A valódi humor, csakis akkor tud megszületni, ha az ember igazán hajlandó mélyen a valóságba látni, de legfőképp a sajátjába. Így születik meg ugyanis a nyers tények és a kifordított világ közti kontraszt, ami lehet borzasztó, de én legfőképp a vicces részét próbálom a felszínre hozni. A humoros képregényeim többnyire úgy készülnek, hogy olvasok egy jó viccet, majd elképzelem milyen lehet ez képsorokban. Minden viccet lehet vizuális köntösbe tekerni. Ha látod az egészet, egy különös ízt ad neki. Kiváló példa lehet erre néhány székely- vagy "paraszt"-vicc.

A karikatúráknál már nem a nyers humor a motiváló, sokkal inkább az, hogy ha egy ilyet látsz az megmosolygatóan érdekessé váljon számodra. Próbálom a karakterek előnyeit hangsúlyozni, bár akadt olyan is, amikor ez szinte lehetetlen volt. :D Mivel élő emberekről és nem pedig kitalált figurákról van szó, kissé másképp szükséges hozzáállni a rajzolás menetéhez. Egy élő személynek tükröznie kell a valóságot egy teljesen egyedi stílusban, amit minden esetben a grafikus vagy az alkotó költöztet bele a végeredménybe. Mondjuk úgy: lelket ad neki. Így a kész munkán egyértelműen felismerhető az, akiről a kép készült, ám rejtett formában ott van a művész jelleme, gondolatai, tudása és azok a mentális töltetek, amik az inspirációt adták a mű elkészítéséhez. Ezeket a rejtett dolgokat nem könnyű észrevenni, de éppen ezért van az az érzése az embernek, amikor a karikatúrákra néz, hogy akármikor látja, újra és újra fedez fel benne valami változást... holott maga a grafika nem változik. :)

A KARIKATÚRAKÉSZÍTÉS FOLYAMATA (Nyisd meg a galériát!)

 

Lényegében a humor így mindenkinek egy privát, önálló érzés lesz, amikor a rajzokra néz. Van aki mosolyogni fog, lesz aki nem. Na de hát ez a humor lényege. Próbáljuk megérteni azokat a dolgokat, amelyek előttünk állnak. A humor feladat is egyben, ami gondolkodásra késztet és felszabadítja a kreatív elmét. A kreatív elme pedig elengedhetetlenül fontos, ahhoz hogy komolyabb munkába fogjunk és racionálisabb, reálisabb képet alkossunk a világról, akár gondolatban akár a papíron.

kari00.jpg 

RANDOMKULT: TEHÁT MINDEN MUNKÁDBA BELEADOD ÖNMAGADAT IS, AZ EGYÉNI LÁTÁSMÓDODAT. TUDOMÁSOM SZERINT PORTRÉKAT IS KÉSZÍTESZ. EZ MENNYIRE JELENT KIHÍVÁST? MENNYIBEN MÁS, MINT A TÖBBI MUNKÁD? HISZEN A PORTRÉRAJZOLÁSNAK AZÉRT VANNAK KOMOLY, NEM MEGKERÜLHETŐ SZABÁLYAI. GONDOLOK ITT AZ ANATÓMIÁRA, A FÉNYJÁTÉKRA...

1460124_496682123778499_1230524489_n.jpg

 

VIG: A portrérajzolás szinte alapkövetelmény, ha valaki a grafika területén tevékenykedik. A portré úgy önmagában csak a kezdet, hiszen egy emberi test része, ami az egészet alkotja. A portrérajzolásnál valamilyen mód jellemet is ábrázolsz, illetve az alany kifejezéseit, tulajdonságait is beleülteted a kész műbe. A lényege szerintem az, hogy visszaadj egy élő ábrázatot, ami hiteles és felismerhetőek rajta az alany érzései. Ezen tulajdonságok kivitelezéséhez számtalan technika létezik, amelyekbe most nem mennék bele. Kihívást talán azért jelent, mert itt ténylegesen a valóságot kell tükrözni a papíron. Tehát nem csupán egy másolat születik. Sokkal inkább egy másik dimenzióba kerül az adott személy. Egy teljesen új minőségbe, ami hús-vér lényének idegen, ám vizuális képének teljesen természetes közeg.

Nehéz átültetni valódi létező karaktereket két dimenziós, ám mégis virtuális három dimenziót szimuláló formába. Sok gyakorlás és még több figyelem szükséges hozzá.

 

Természetesen az anatómiai ismeretek is lényegesen hozzájárulnak, ahhoz hogy helyesen tudjunk egy arcot megrajzolni. Erről különösebben nem írnék, hisz tucatnyi tankönyv született már ebben a témában. A fentebb leírtak alapján azt hiszem körvonalazódik a válasz arra  a kérdésre, mennyiben más, mint a többi. Ám ha mégis össze akarnám foglalni pár szóban, akkor azt mondanám: ide szükséges a realitás érzék és a jó perspektivikus látás. Ezek a szabályok tanulhatóak. Sőt...nem is szabályok, sokkal inkább törvények vezérlik az ilyen jellegű alkotási folyamatokat. A szabály megszeghető a törvény nem. A szabály az mondjuk a technika használata, a törvény maga a karakter, a forma. Tehát mindegy milyen megoldással hajtod végre a feladatot, a végeredménynek minden esetben a valóságot kell visszaadnia. Ez a cél.

1456510_496682120445166_1840940717_n.jpg

Az anatómia, ahogyan említettem kiemelkedően fontos. Alapvető térgeometriai és arányrendszer kollektív összekapcsolódásaiból épül fel az emberi forma. S ahogyan ez a forma a térben megjelenik különféle megvilágításokban és árnyékokban, ennek összhatása adja a szilárd érzetet, hogy a valóságot látjuk. Ha ezeket jól megtanultuk, saját elképzelésből is képesek leszünk megrajzolni bármit. Szerintem hasznos példa erre a még javában készülő, egyelőre csak tervben létező történetem, az ŐSI SZELLEMEK HAGYATÉKA (LEGACY OF ANCIENT SPIRITS). Sok szálon futó történetről van szó, ám jelen esetben a grafikai részről szeretnék említést tenni. A karaktertervezés minden egyes részlete saját ötletből származik. A mozdulatok, a figurák, a hátterek és a többi. Persze vannak benne hibák és aki igazán ért a grafikához meg is találja majd benne. :) Ami nem probléma. Szeretek mások észrevételeiből tanulni, hiszen ez csak jobbá teszi  a munkáimat.

RANDOMKULT: AZÉRT NÉHÁNY SZÓRA MÉGIS TÉRJÜNK RÁ A LEGACY OF ANCIENT SPIRITS TERVEZETEDRE! NEM LEHET TUDNI, PONTOSAN MI LESZ: KÉPREGÉNY VAGY ILLUSZTRÁLT REGÉNY. EGYIK SEM EGYSZERŰ ÉS MINDKETTŐNEK VANNAK BUKTATÓI, AHOGY SAJÁT ERŐSSÉGEI IS. MIK A JÖVŐBELI TERVEID A TÖRTÉNETTEL? MIÓTA FOGLALKOZOL VELE?

VIG: Eredetileg képregénynek készült, majd úgy gondoltam, mi volna, ha valamit visszahoznék a képeskönyvek világából, képes regény formában, telis-tele illusztratív oldalakkal a szövegkörnyezethez igazítva? Jelenleg a történet egy része kizárólag írott formában van. A képregény változatot véglegesen elvetettem. Írni egy regényt és hozzá illusztrálni könnyebb feladat, hiszen mellette sok más munkám is van, ezért be kell osszam az időmet. A jövőbeli terveim a dolgot illetően mindenképpen illusztrált regény vagy képeskönyv lesz. Vannak ötleteim újításokra e téren, ami azt jelenti, hogy lesznek benne képregényszerű elemek. Valami olyasfélét szeretnék, ami megfelel a regény kedvelőinek, de a rajzokat és grafikákat előtérbe helyező közönség is elégedetten vegye kezébe a munkámat.

LEGACY OF ANCIENT SPIRITS concept artok (Nyisd meg a galériát!)

RANDOMKULT: HA RÁNÉZÜNK A LEGACY... ELŐZETES TERVEIRE, AKKOR EGYÉRTELMŰ HOGY MILYEN ÉLMÉNYEK ÉS ALAPMŰVEK INSPIRÁLTAK. A JAPÁN KÉPREGÉNY- ÉS ANIMÁCIÓKULTÚRA MÉG MINDIG KÖZEL ÁLL HOZZÁD? MELYEK AZOK A MŰVEK, AMELYEKET MINDENKÉPPEN EMLÍTÉSRE MÉLTÓNAK TALÁLSZ?

VIG: Nagyon jó a kérdés és szinte benne a válaszom lényege is. :) Gyerekkorom óta szeretem azokat a filmeket, képregényeket, írásokat amelyekben olyan szereplők illetve történetek vannak, amelyek elindítanak bennem egyfajta gondolatmenetet. Azok a történetek, amelyek felforgatják az emberek érzéseit és örökre beleégnek az emléktárba. Ezek az alkotások valami megmagyarázhatatlan dolgot adnak az ember lelkéhez és ez mindenkinél egyedi érzésként szerepel. Ezekkel az emóciókkal azonosulni tudunk és beleintegrálódik az életünk bizonyos szakaszába, így fejt ki hatást és ad motivációt arra, hogy hasonlóan kifejezzük saját gondolatainkat egy saját egyedi alkotásban. Nagyon sok ilyen mű létezik, ami számomra inspiráló, de csak hogy néhányat soroljak fel: Star Wars (főleg a régiek), a Marvel és DC Comics világa (képregényekben és filmeken egyaránt), a Predator és Terminator jellegű filmek, a Dragon Ball és egyéb hasonló animációs filmek. Az utóbbiból következik, hogy igen közel állnak hozzám a japán képregényes és animációs alapokon nyugvó alkotások. Gyerekkorom óta vonzódom a keleti kultúrákhoz, aminek a szellemisége gyakran és erősen érezhető az ilyen jellegű filmeken. Ami említésre méltó lehet ugye a fentebb jelzett Dragon Ball, majd sokáig nagy hatással volt rám a Fullmetal Alchemist sorozat, amely számomra először igen megdöbbentő érzésvilágot tárt fel magával a történettel, amit ajánlok mindenki figyelmébe. Fontos kérdéseket vet fel és hasznos válaszokat ad az emberi testvéri összetartásról és a küzdeni akarásról egy másik emberét. Az Avatar - Aang legendája bár nem japán, hanem amerikai, de hihetetlenül zseniális és bravúros sztorival majd a még fantasztikusabb végkifejlettel a sorozat végén a falhoz vágta az összes eddigi sablonos nézeteimet az animékről. A beleépített humorról már nem is beszélek. Szuperül ötvözték a drámaiságot a vicces helyzetekkel. Az egész estés filmek közül a Laputa - Az égi palota, Cihiro szellemországban, Dante és hasonlóak, amelyek a grafikai megoldás és a fantáziavilág megalkotása terén arattak nálam nagy sikereket.

RANDOMKULT: VÁLLALSZ ALKALMAZOTT GRAFIKAI MEGBÍZÁSOKAT IS (LOGÓK, REKLÁMANYAGOK). MIKOR HATÁROZTAD EL, HOGY ILYESMIVEL IS FOGLALKOZNI FOGSZ? MENNYIVEL MÁSABB EZ A TÖBBI MUNKÁDNÁL? MENNYIRE ADNAK SZABAD KEZET A MEGRENDELŐK?

VIG: Igen vannak ilyen jellegű kérések felém, és ebben a szakmában is dolgozom. Tulajdonképpen nem akartam digitális grafikákkal foglalkozni mindaddig, amíg a tanulmányaim során rá nem jöttem, hogy elengedhetetlen ez a fajta gyakorlat, ha ezen a pályán akarok maradni és magam akarom az írásaimhoz, rajzaimhoz a kiadvány jelleget megszerkeszteni. Márpedig nem szeretném másra bízni ezt a feladatot. Annyiban más mint a többi feladat, hogy ezen a területen tisztában kell lenni a nyomdai leadás és a kiadványszerkesztés szabályaival. Tehát ha egy anyagot megszerkesztek az úgy menjen a megrendelőhöz vagy a nyomdába, hogy már semmilyen változtatást ne kelljen nekik eszközölni rajtuk. Részben kreatív munka de részben szabályokhoz kötött. Így az alkalmazott grafikai melók bizonyos korlátok és szabályok közé vannak szorítva, amelyek főként a nyomdatechnikai és egyéb szabványméretek létezése miatt viszonylag kevesebb lehetőséget adnak szabad kreatív alkotásra, valamint a megrendelő szándékától és kívánságaitól is nagyban függ milyen munka születik.

RANDOMKULT: SZÁMOS SZÉP EREDMÉNYT ÉRTÉL EL A MUNKÁIDDAL! NYUGODTAN DICSEKEDJ EL VELÜK! KÜLÖNÖSEN AZOKKAL, AMELYEKRE BÜSZKE VAGY!

depresszio.jpgVIG: Az első olyan eredményem, ami számomra ugródeszkaként szolgát az a Depresszió zenekarról készült karikatúrám volt. A következő nagyobb kihívás a Pokolgép zenekar volt gitárosától jött. A nevét most csak azért nem írom ide, mert egyrészt nem kaptam rá engedélyt, de nem is érdeklődtem utána hogy publikációban megjelenhet-e a neve, így nem szeretnék személyiségi jogokat sérteni. Tehát neki volt egy új zenekara a HELLAND, amelynek az első albumához én terveztem a lemezborító kész grafikai részét illetve a zenekar logója is tőlem származik. Maga a csapat sajnos már feloszlott, de a zenéik még elérhetőek a videó-megosztó vagy zenei oldalakon szerintem.

helland.jpg

A zenekaros rajzok közül pedig ami a legnagyobb büszkeségem, az a The Offspring zenekar karikatúrája, amely olyan sikert ért el, hogy a hivatalos facebook oldalukon hosszú ideig borítóképként szerepelt, illetve a dobos facebookon keresztül gratulált nekem és köszönte meg a rajzomat. Egy jóbarátom személyesen ismeri őket, így rajta keresztül az egész csapattól kaptam elismerő üzenetet a rajzomért.

off.jpg

A végére, egy hasonlóan világszerte népszerűvé vált karikatúrám egy táplálékkiegészítőket és vitaminokat forgalmazó nemzetközi cég alapító elnökéről és egyben tulajdonosáról készült, amelyet egy rendezvény keretein belül személyesen adhattam át neki.

cali.jpg

RANDOMKULT: A HONLAPODON ÉRDEKES MOTIVÁCIÓS ANYAGOK IS SZEREPELNEK, AMIK TÉGED IS ÖSZTÖNÖZNEK. MESÉLNÉL ERRŐL? HOL SZEREZTED EZEKET AZ ISMERETEKET? MI AZ AMIT MÁSOKNAK IS TANÁCSOLNÁL? MIRE KELL FIGYELNÜNK AZ ALKOTÁS TERÜLETÉN ÉS ÚGY ÁLTALÁBAN AZ ÉLETBEN?

VIG: Igen valóban találni ilyen anyagot az oldalamon. Hogy honnan szereztem ezeket a gondolatokat? Az élet adta, ahogyan mindenki másnak is.

Ha folyamatosan figyelünk a környezetünkben lévő és a magunkban zajló változásokra, valamint képesek és fogékonyak vagyunk az újításokra akkor bizonyos következtetésekre jutunk és belső tapasztalást szerzünk.

 

Manapság egyre kevesebben tudjuk igazán mit akarunk az élettől. Ha mégis akadnak céljaink akkor is nehéz megtalálni azt a bizonyos "Hogyan?"-t. Mai világunk destrukturált és kollektívan manipulált, mondhatni elbutított társadalmaiban szinte majdnem mindenkiben felmerül ez a kérdés. Én csupán az egyéni tapasztalataimból kiindulva közlök néhány gondolatot a magam sajátos módján. Az album egy vélemény, egy közlés mások felé. Nézetek és teóriák gyűjteménye, ami talán még segítség is lehet, ha úgy adja a helyzet. Mindannyiunkban lakozik valami több... Létezik bennünk egy rejtett erő, ami a hozzáállásunkból fakadó inspirációk, ötletek és nézőpontok tudatosításával tör majd elő. Keresni kell, tanulni kell és megtalálod. Mindenkitől lehet tanulni valamit. Mindenkiben van tehetség és olyan energia, ami akár megváltoztathatja a világot. De ha azt nem is, egyvalamit biztos: Önmagadat! Innentől fogva soha többé nem leszel már ugyanaz az ember...

Másoknak azt tanácsolnám, hogy legyenek nyitottak, mert a világ változik, akár akarjuk akár nem. Fontos, hogy ne ragadjanak le néhány "biztonságos" nézet mellett, mert ami ma jó gondolat, lehet holnap már használhatatlan. Úgy tudtok a legkönnyebben együtt mozdulni a változásokkal, ha olyan dolgokat is meg akartok ismerni, amelyek első ránézésre idegennek és visszataszítónak tűnnek. Attól mert valami ismeretlen még nem biztos, hogy rossz. Ha mégis az, akkor is nyertünk, hiszen megtanulunk védekezni azok ellen a behatások ellen, amelyek váratlanul érnek minket. Így gondolkodva kialakul egyfajta rutin, az élethelyzetek kezelését illetően. Ha folyamatosan kapaszkodunk valamilyen elméletbe a legkisebb meglepetés is letör.

RANDOMKULT: MIK A TÁVLATI CÉLJAID? VANNAK-E NAGYSZABÁSÚ TERVEID? MIRE SZÁMÍTHATUNK TŐLED A KÖZELI JÖVŐBEN?

VIG: Több célom is van a jövőben, de a fő vonal, hogy a Joseph Vig Creative Art népszerű és jól működő vállalkozássá fejlődjön. Ezen a vonalon haladva szeretném, hogy olyan grafikai alap legyek, amiben megtalálhatóak a fejlesztő jellegű alap grafikák - gondolok itt az anatómiai és egyéb tananyag szintű rajzokra -, valamint a képregényes, illusztratív munkák és nem utolsó sorban a digitális vizuális anyagok. Egyelőre a vállalkozásban a karikatúrák kapnak nagyobb hangsúlyt és a közeljövőt tekintve ez a terület, ami a leginkább megalapozza majd az utamat.

Később szeretném, ha a képregények, viccek, poénok kerülnének publikálásra. Ez akár újságcikként vagy önálló kiadványként is működhet elképzeléseim szerint. Ami majd nagyobb lélegzetvételt jelent az a LEGACY OF ANCIENT SPIRITS megalkotása a korábban említett formában. Aztán ki tudja... Lehet, még bekerülök a nagy alkotók és motivátorok közé és egyszer büszke lesz rám a Világ. :) Bízzunk benne, hogy így lesz, addig is járom az utam és egyszer csak célba érek, amikor eljön az ideje. :)

 

RANDOMKULT: KÖSZÖNÖM A FANTASZTIKUS BESZÉLGETÉST! SOK SIKERT ÉS TERMÉKENY ALKOTÓI PÁLYÁT KÍVÁNOK!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://randomkult.blog.hu/api/trackback/id/tr198796778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása