AZ ALKOTÓ SZÁNDÉK DICSÉRETE - Szujó Norbert blogja

RANDOMKULT

...ÉS SORSUK BETELJESÜL

Interjú Halmi Zsolttal, a HÁRMAK című képregény rajzolójával

2017. március 16. - Szujó Norbert

A RANDOMKULT most induló interjúsorozatában képregényes csapatokat, alkotókat, alkotói csoportokat kérdezek éppen készülő, ígéretes képregényeikről.
A sorozat első részében Halmi Zsoltnak, a népszerű A HALÁL TEMPLOMA rajzolójának tettem fel kérdéseket a HÁRMAK című képregénnyel kapcsolatban, amelyet Horváth Judit novellája alapján rajzol.

KÖVESSÉTEK A HÁRMAK FACEBOOK OLDALÁT A MEGJELENÉSSEL, MEGRENDELÉSSEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓÉRT ÉS A LEGÚJABB HÍREKÉRT!

A KÉPREGÉNYRŐL (TÖRTÉNETÉRŐL, KÉSZÍTÉSÉRŐL) RENGETEG INFORMÁCIÓT MEGTUDHATTOK, HA ELLÁTOGATTOK A MÁRCIUS 25.-ÉN, DEBRECENBEN MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ OSzAKE 2017 RENDEZVÉNYE, AHOL HALMI ZSOLT EGY KÉPREGÉNY SZÜLETÉSE LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE CÍMMEL TART ELŐADÁST. LÁTOGASSATOK EL AZ ESEMÉNY OLDALÁRA, HOGY NE MARADJATOK LE SEMMIRŐL!

MAGA A KÉSZ KIADVÁNY (ELŐRE LÁTHATÓAN) MÁJUS 14.-ÉN JELENIK MEG A BUDAPESTI NEMZETKÖZI KÉPREGÉNY FESZTIVÁLON. ÉRDEMES KÖVETNI A LEGFRISSEBB INFORMÁCIÓKAT EZZEL AZ ESEMÉNNYEL KAPCSOLATBAN IS!

17309122_1236541403133524_4179885475850387297_n.jpg

RANDOMKULT: Még mindig nagyon keveset tudni a Hármak történetéről. Mire számítsunk? Bibliai történet feldolgozása és/vagy történelmi eseményeken alapul? Esetleg teljes egészében kitalált történetet mesél el?

Halmi Zsolt: Szándékosan lassan csöpögtetjük az információt, de szerintem arra már rájött mindenki, aki követi a képregény készítését, hogy bibliai eseményekhez köze lesz a sztorinak. Ez szerintem a helyszínekből és a szereplők ruházatából leszűrhető. De ez csak egy momentuma a képregénynek. A végső poént nem szeretném lelőni. Aki többet szeretne tudni azt szívesen várom március 25-én Debrecenbe, az OSZAKE rendezvényre, ahol megismerhetik a résztvevők szinte a teljes sztorit, láthatják a kész oldalakat, beleolvashatnak és még eredeti oldalakat is megnézhetnek.

RK: Milyen lesz a stílusa? Könnyed, szórakoztató, kalandos? Esetleg teret enged a mélyebb gondolatoknak, emberi érzelmeknek is?

H. Zs.: Nem mondanám, hogy könnyed, de lesz benne kaland, emberi érzelmek és mélyebb gondolatok is. Próbáltam a sztorit képileg úgy megjeleníteni, hogy visszaadja a mondanivalót. Ezért vannak benne szimbólumok is amiket esetleg nem lehet észrevenni közvetlenül. De képileg benne vannak. Úgy érzem A HALÁL TEMPLOMÁhoz képest a szereplők jelleme sokkal kidolgozottabb, mélyebb mondanivalót tartalmaz. De ezt majd az olvasók jobban eldöntik, elvégre én elfogult vagyok. :)

RK: Mennyire lesz karakterközpontú? A cím azt sejteti, hogy a nagyszabású események mellett azért a három főszereplő személye, múltja, motivációi is sokat számítanak majd, de az ajánlókból még nem derült ki ez egyértelműen.

H. Zs.: A képregény címe nem véletlenül változott HÁRMAKra. A három szereplő neve is érdekes lesz majd az olvasóknak. A képregényből sok minden kiderül majd a szereplőkről, motivációjukról, de főleg egyikükről. Őt jobban megismerjük majd lelkileg szellemileg egyaránt. Ebben a történetben szerettük volna, ha a szereplőket jobban megismerik az olvasók és reméljük a képregényből kiderül majd róluk elég információ, hogy a cselekedeteiket mi mozgatja.

15826580_1171039846350347_7063460009180946566_n.jpg

RK: A történetet Horváth Judit írta. Vele hogyan ismerkedtél meg? Hogyan született meg a HÁRMAK ötlete? Hogyan alakult ki a végleges verzió?

H. Zs.: Judittal még az OKJ-s képzésem ideje alatt ismerkedtem meg, évfolyamtársam volt. De igazából a főiskolai éveim alatt kerültünk szorosabb kapcsolatba (nem kell rögtön "olyanra" gondolni :) ). Akkor tudtam meg róla, hogy novellákat írogat. Sokat beszélgettünk egy történetről, amiből végül a HÁRMAK lett. Illetve egy novella, aminek a címe …és sorsom beteljesül. Ez volt az alap. A képregényből több változat is készült. Ezekből egy lett teljesen kész, de az egy igen lerövidített változat. Azzal pályáztam az ÚJ GALAXIS sci-fi antológia képregény pályázatára 2006-ban. A történet, mint már nyilvánvaló a megosztott oldalakból, vallási témát dolgoz fel, így az akkoriban lévő Mohamed karikatúra botrány miatt a kiadó nem merte bevállalni. Ezért készültek el végül helyette AZ ÉBREDÉS UTÁN és A BARÁT VAGY ELLENSÉG című képregényeim. Végül azok jelentek meg az ÚJ GALAXIS 10. számában.

Így ez a képregény maradt a fióknak. Pár évvel később ismét bepróbálkoztam, hogy elkészítem a teljes történetet, mégpedig tussal. Ebből végül 10 oldal lett kész és repült a fiókba. Nem nyerte el a tetszésemet. Megfordult a fejemben a képregény megfestése akvarellel is, de abból sem lett semmi, csak egy próbaoldal.

Ezek után a képregény, illetve a szöveg évekig hánykódott. Főleg, hogy a történetből mind a mai napig nincs digitális változat, csak papíron létezik.

2015-ben, amikor a munkáimat rendezgettem, akkor kerültek ismét a kezembe a megrajzolt oldalak. Neki is kezdtem megkeresni a történetet, legnagyobb örömömre meg is lett. Elszörnyedve láttam a régi próbálkozások mennyire megvágták az eredeti novellát. Ekkor határoztam el, hogy elkészítem, immáron teljes terjedelemben feljavítva.

De éppen akkor még tartottak A HALÁL TEMPLOMA munkálatai. Az igazi lökést, hogy "oké, akkor ideje elkészíteni", pont A HALÁL TEMPLOMA elég jó fogadtatása adta meg.  Egy évet adtam magamnak az elkészítésére és úgy néz ki, ezt tudom is tartani. :)

A képregény végleges verziójának első oldala. Idáig hosszú út vezetett

(kattints a képre és megnyílik a galéria!)

RK: Talán helytelenül, de biztosan sokaknak az A HALÁL TEMPLOMA című képregény fog eszükbe jutni rólad, ami a tavalyi év egyik hazai képregény-sikere volt. Mi az, ami annak a népszerűségéből átmenthető az új projektbe? A HÁRMAK is képes lehet megfogni ugyanazokat az olvasókat?

H. Zs.: A HALÁL TEMPLOMA után kaptunk jó pár észrevételt, amik között volt pozitív és negatív egyaránt. Ennek nagyon örültünk. Ezeket próbáltam főleg a rajzban kamatoztatni. Először is több képkocka lesz egy oldalon, mint A HALÁL TEMPLOMÁban, próbáltam az oldalakat sokkal dinamikusabbra venni, és játszani a képpanelekkel. A szereplők személyiségéről is több információ lát majd napvilágot. A színezés is visszafogottabb kicsit, és pont ezt használtam a különböző időbeli történések jelzésére. Mert ebben a képregényben is lesznek különböző idősíkok.

Pont A HALÁL TEMPLOMA sikere vett rá végül, hogy meg is jelentessem ezt a képregényt, remélve, hogy az olvasóknak tetszeni fog. Ez májusban úgyis ki fog derülni. :)

RK: Már nagyon sok képet és technikai információt megosztottál a kész képregénnyel kapcsolatban. Összegezve mire számítson, aki majd először belelapoz?

H. Zs.: Arra gondolok, fogok majd hideget és meleget is kapni az olvasóktól, talán a vallási téma miatt. De objektív kritikákat is amiket felhasználva az újabb képregényemet még jobbra tudom majd elkészíteni.

Aki olvasta A HALÁL TEMPLOMÁt, annak a rajzstílusom nem lesz meglepő, kicsit visszafogottabb színek lesznek, több játék a képpanelekkel, és egy oldalon több panel lesz.

A sztori nekem is néha nehézséget okoz, ez volt a legnagyobb kihívás, mert ebben is vannak visszaemlékezések, mint A HALÁL TEMPLOMÁban, de bonyolultabb módon. Akiknek megmutattam a sztorit ők is ezt a bonyolultságot nehezményezték. Mindenesetre remélem, hogy sikerül érthetően elkészíteni a képregényt és pozitív élményt vált majd ki az olvasókból.

15036349_1120367234750942_6742814871431594125_n.jpg

 

RK: Engem meglepett, hogy már  a májusi BUDAPESTI NEMZETKÖZI KÉPREGÉNY FESZTIVÁLra megjelenik a HÁRMAK. Ezek szerint hamarosan elkészül. Milyen formában fog megjelenni?

H. Zs.: A képregény elkészítésére magamnak 1 évet adtam, esetleg kicsit többet. Szeretem betartani a határidőket. Ha valamit megígérek, hogy kész lesz akkorra, akkor, ha valami nagy dolog nem jön közbe, kész is leszek. Mivel grafikusként is dolgozom egy cégnek, a határidők fontosak. Meg van már nagy gyakorlatom a képregén készítésben 30 képregénnyel a hátam mögött, így van már egy kialakult ritmusom ami alapján tudok dolgozni.

A formátuma ugyanolyan lesz, mint A HALÁL TEMPLOMÁnak (puha borítós, gerinces, színes - RK). És képregényes rendezvényeken lehet majd kapni. Ára előreláthatóan 2000 forint.

RK: Muszáj megkérdeznem: A HALÁL TEMPLOMA folytatásának munkálatai mikor kezdődnek?

H. Zs.: Akkor örömmel bejelentem: a munkálatok elkezdődtek! :) Molnár Attila írja a forgatókönyvet már, az alap sztori már megvan, és alakulnak a párbeszédek is hozzá. A rajzolása még várat magára, amíg kész nincs a teljes forgatókönyv. A képregény jelenlegi munkacíme: A Kódex.

Maga a képregény hosszabb terjedelmű lesz, jelenlegi tervek alapján 70-80 oldal. Az olvasók véleményét is figyelembe vettük, így Attila úgy alakítja a történetet, hogy a régész testvérpárról sokkal több információ derüljön ki, érdeklődési körük, személyiségük és egyáltalán hol is dolgoznak eredetileg. Mondanom sem kell: Debrecenben. :) Egy biztos A Kódex kicsit másabb lesz mint az előző rész és sokkal dinamikusabb. Amint elkezdődnek a rajzi munkák, hírt adunk majd róla.

KÖVESSÉTEK A HÁRMAK FACEBOOK OLDALÁT A MEGJELENÉSSEL, MEGRENDELÉSSEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓÉRT ÉS A LEGÚJABB HÍREKÉRT!

A KÉPREGÉNYRŐL (TÖRTÉNETÉRŐL, KÉSZÍTÉSÉRŐL) RENGETEG INFORMÁCIÓT MEGTUDHATTOK, HA ELLÁTOGATTOK A MÁRCIUS 25.-ÉN, DEBRECENBEN MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ OSzAKE 2017 RENDEZVÉNYE, AHOL HALMI ZSOLT EGY KÉPREGÉNY SZÜLETÉSE LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE CÍMMEL TART ELŐADÁST. LÁTOGASSATOK EL AZ ESEMÉNY OLDALÁRA, HOGY NE MARADJATOK LE SEMMIRŐL!

MAGA A KÉSZ KIADVÁNY (ELŐRE LÁTHATÓAN) MÁJUS 14.-ÉN JELENIK MEG A BUDAPESTI NEMZETKÖZI KÉPREGÉNY FESZTIVÁLON. ÉRDEMES KÖVETNI A LEGFRISSEBB INFORMÁCIÓKAT EZZEL AZ ESEMÉNNYEL KAPCSOLATBAN IS!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://randomkult.blog.hu/api/trackback/id/tr8812336481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása